۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۳۷۶۳۲
حجت الاسلام احتشام:

کفر به طاغوت باید در کنار ایمان به خدا باشد | از تاریخ عبرت بگیریم

کفر به طاغوت باید در کنار ایمان به خدا باشد | از تاریخ عبرت بگیریم
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد که باید از تاریخ درس بگیریم و اجازه ندهیم که همان مسائل تکرار شود و کسانی جامعه اسلامی را دو یا چند قطبی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که درمصلای قدس برگزار شد، گفت: به فرموده قرآن کریم کسی نمی تواند ادعای مسلمانی کند اما مودت قربی نداشته باشد، همانگونه که نمی شود بگوییم مسلمان هستیم و دستورات دین را قبول نداشته باشیم.

وی افزود: برای گریز از انحرافات و افتادن در مسیر طاغوت و دشمنان باید به قرآن و عترت تمسک کنیم و بدانیم که این دو از هم جدا نمی شوند، در دوران امیرمؤمنان کسانی ادعای دوستی اهل بیت(ع) داشتند اما حاضر نبودند که از خود هزینه کرده و از امام طرفداری کنند.

حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: نخبه های ساکت که تنها به فکر خود هستند در چنین جریاناتی مقصر هستند چرا که اگر حفظ خود را در طاغوت ببینند سمت آن می روند و اگر هم بتوانند با امام حق زندگی خود را حفظ کنند به این سمت می آیند و موضع مشخص ندارند.

وی ادامه داد: تنها کسانی که به امام حسین(ع) حمله و حضرت را شهید کردند مورد لعن نیستند بلکه کسانی که مشایعت، بیعت، تبعیت و سکوت کردند مورد لعن الهی هستند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: عزاداری و اشک ریختن قطعا دارای ثواب است اما کمال این است که از تاریخ درس بگیریم و اجازه ندهیم که همان مسائل تکرار شود و کسانی جامعه اسلامی را دو یا چند قطبی کنند.

وی عنوان کرد: مگر امام راحل نفرمود که با آمریکا مذاکره نمی کنیم مگر این که آدم شود؟ مگر حضرت امام نفرمود رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است؟ پس چرا عده ای با وجود تجربه ها باز هم در مسیر خلاف گام بر می دارند.

امام جمعه موقت کاشان خاطرنشان کرد: آیا بعد از امام همه خواص آموزه های ایشان را قبول کردند؟ اگر قبول می کردند کسانی تحت عنوان گفت وگوی تمدن ها مسیر مذاکره را هموار می کردند و دل آمریکایی ها را به دست می آورند؟

وی اضافه کرد: آمریکایی ها در همان دوره ایران را محور شرارت خواندند و این مزد مذاکره بود و هزینه این کد ضعف شهادت سپهبد صیاد شیرازی بود، در ادامه هم برخی گفتند قبلی ها راه تعامل بلد نبودند اما ما بلد هستیم و راه تعامل را می دانیم و از آمریکا به عنوان کدخدا یاد کردند.

حجت الاسلام احتشام گفت: اگر روحانی بصیر در این دوره داریم باید دست آن را ببوسیم اما اگر بی تفاوت بودیم باید خود را در قیامت برای شلاق خوردن در برابر شهدا آماده کنیم، آیا خواص از خیانت ها درس گرفتند یا حتی وقتی روی موشک مرگ بر اسرائیل نوشتیم صداها بلند شد که چرا مرگ بر اسرائیل نوشته اید و ما در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: مراقب باشیم دو قطبی هایی که درصدد هستند که آموزه های امام و انقلاب را کنار بزنند و کمرنگ کنند همچنان در حال فعالیت هستند، در چنین شرایط که دم از مذاکره زدند رییس جمهور آمریکا ملت ایران را تروریست نامید و پروفسور سلیمانی را بیش از یک سال غیر قانونی زندانی کردند و هزینه آن شهادت سردار سلیمانی شد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: آمریکا بارها سردار سلیمانی را رصد کرده بود اما جرأت اقدام نداشت اما فتنه بنزینی از داخل به آمریکا کد داد، چه کسانی به دشمن کد می دهند؟ اگر رهبر سردار سلیمانی شجاع و مقاوم نبود و او سرباز چنین رهبری نبود هیچگاه به این عزت و اقتدار نمی رسید، اگر حاج قاسم، سردار سلیمانی شد و استثنایی ترین تشییع تاریخ برای او رقم خورد چون رهبرش حضرت آیت الله خامنه ای است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با درایت و شجاعت کامل در صحنه هستند و فرمودند دوران بزن و در رو تمام شده و اگر دشمن یکی بزند 10 ضربه خواهد خورد و به آمریکا سیلی خواهیم زد، کفر به طاغوت باید در کنار ایمان به خدا در دستور کار ما باشد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد قمین
ارسال نظرات